بسم الله الرحمن الرحیم

لا اله الا الله محمد رسول الله انا انزلنا الیک الکتب با لحق فا عبد الله مخلصا له الدین قل انی امرت ان اعبد الله مخلصا له الدین وامرت لان اکون اول المسلمین عبدالله رسول الله الحجت الله بقیت الله خیرن لکم ان کنتم مومنین امام محمد المهدی الهادی موعود موجود الصادق الحسن هادی ومنجی عالم بشریت انسا نها ولی الله برگزیده ومصطفی هدایت سلامت سعادت و رستگار شدن انشاءالله اسلام علی منتبع الهدای سلام برهدایت یافتگان یا ایها الناس ای مردم رسالت هدایت مصلح منجی امام محمد المهدی الهادی موعود موجود در کره زمین آسمان زمان وجهان شروع شده است وتا خذلان عذاب نابودی شیاطین جن انس معاندین مخالف هرمانع شونده ازامر رسالت وهدایت امر حق تعالی دردنیا واخرت به عذاب دوزخ خداوند گرفتار می شود انشاء الله و امر رسالت و هدایت امر حق تعالی ادامه دارد الی یوم القیامت انشاء الله اللهم صل علی محمد وآل محمد المهدی هدایت کننده موعود ظهورموجود انشا ء الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

بِه نام خداوند رحمتگر مهربان الر تِلْکَ آیَاتُ الْکِتَابِ الْحَکِیمِ ﴿1﴾ الف لام راء این است آیات کتاب حکمت‏آموز (1) أَکَانَ لِلنَّاسِ عَجَبًا أَنْ أَوْحَیْنَا إِلَى رَجُلٍ مِّنْهُمْ أَنْ أَنذِرِ النَّاسَ وَبَشِّرِ الَّذِینَ آمَنُواْ أَنَّ لَهُمْ قَدَمَ صِدْقٍ عِندَ رَبِّهِمْ قَالَ الْکَافِرُونَ إِنَّ هَذَا لَسَاحِرٌ مُّبِینٌ ﴿2﴾ آیا براى مردم شگفت‏آور است که به مردى از خودشان وحى کردیم که مردم را بیم ده و به کسانى که ایمان آورده‏اند مژده ده که براى آنان نزد پروردگارشان سابقه نیک است کافران گفتند این [مرد] قطعا افسونگرى آشکار است (2) إِنَّ رَبَّکُمُ اللّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ یُدَبِّرُ الأَمْرَ مَا مِن شَفِیعٍ إِلاَّ مِن بَعْدِ إِذْنِهِ ذَلِکُمُ اللّهُ رَبُّکُمْ فَاعْبُدُوهُ أَفَلاَ تَذَکَّرُونَ ﴿3﴾ پروردگار شما آن خدایى است که آسمانها و زمین را در شش هنگام آفرید سپس بر عرش استیلا یافت کار [آفرینش] را تدبیر مى‏کند شفاعتگرى جز پس از اذن او نیست این است‏خدا پروردگار شما پس او را بپرستید آیا پند نمى‏گیرید (3) إِلَیْهِ مَرْجِعُکُمْ جَمِیعًا وَعْدَ اللّهِ حَقًّا إِنَّهُ یَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ لِیَجْزِیَ الَّذِینَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ بِالْقِسْطِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ لَهُمْ شَرَابٌ مِّنْ حَمِیمٍ وَعَذَابٌ أَلِیمٌ بِمَا کَانُواْ یَکْفُرُونَ ﴿4﴾ بازگشت همه شما به سوى اوست وعده خدا حق است هموست که آفرینش را آغاز مى‏کند سپس آن را باز مى‏گرداند تا کسانى را که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏اند به عدالت پاداش دهد و کسانى که کفر ورزیده‏اند به سزاى کفرشان شربتى از آب جوشان و عذابى پر درد خواهند داشت (4) ُوَ الَّذِی جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیَاء وَالْقَمَرَ نُورًا وَقَدَّرَهُ مَنَازِلَ لِتَعْلَمُواْ عَدَدَ السِّنِینَ وَالْحِسَابَ مَا خَلَقَ اللّهُ ذَلِکَ إِلاَّ بِالْحَقِّ یُفَصِّلُ الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ ﴿5﴾ اوست کسى که خورشید را روشنایى بخشید و ماه را تابان کرد و براى آن منزلهایى معین کرد تا شماره سالها و حساب را بدانید خدا اینها را جز به حق نیافریده است نشانه‏ها[ى خود] را براى گروهى که مى‏دانند به روشنى بیان مى‏کند (5) إِنَّ فِی اخْتِلاَفِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ وَمَا خَلَقَ اللّهُ فِی السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَّقُونَ ﴿6﴾ به راستى در آمد و رفت‏شب و روز و آنچه خدا در آسمانها و زمین آفریده براى مردمى که پروا دارند دلایلى [آشکار] است (6) إَنَّ الَّذِینَ لاَ یَرْجُونَ لِقَاءنَا وَرَضُواْ بِالْحَیاةِ الدُّنْیَا وَاطْمَأَنُّواْ بِهَا وَالَّذِینَ هُمْ عَنْ آیَاتِنَا غَافِلُونَ ﴿7﴾ کسانى که امید به دیدار ما ندارند و به زندگى دنیا دل خوش کرده و بدان اطمینان یافته‏اند و کسانى که از آیات ما غافلند (7) أُوْلَئِکَ مَأْوَاهُمُ النُّارُ بِمَا کَانُواْ یَکْسِبُونَ ﴿8﴾ آنان به [کیفر] آنچه به دست مى‏آوردند جایگاهشان آتش است (8) إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ یَهْدِیهِمْ رَبُّهُمْ بِإِیمَانِهِمْ تَجْرِی مِن تَحْتِهِمُ الأَنْهَارُ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ﴿9﴾ کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏اند پروردگارشان به پاس ایمانشان آنان را هدایت مى‏کند به باغهاى [پر ناز و] نعمت که از زیر [پاى] آنان نهرها روان خواهد بود [در خواهند آمد] (9) دَعْوَاهُمْ فِیهَا سُبْحَانَکَ اللَّهُمَّ وَتَحِیَّتُهُمْ فِیهَا سَلاَمٌ وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿10﴾ نیایش آنان در آنجا سبحانک اللهم [خدایا تو پاک و منزهى] و درودشان در آنجا سلام است و پایان نیایش آنان این است که الحمد لله رب العالمین [ستایش ویژه پروردگار جهانیان است] = الی آ خر سوره با درک معنی مفاهیم قراعت شود انشاء الله

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الناس ای مرد م بدانید دین ومذهب دراسلام یکیست ودین مذهب اسلام است وکلهم مسلمین هستند مذهب یعنی تهذیب نفس صدقیت وتصدیق دین ایمان کامل شدن نه انحراف از دین بنام اشخاص خواند شده مذهب یعنی به درجه کمال معرفت رسیدن در دین مذهب اسلام ونباید بخاطر اسمها ئی تفرقه بین جامعه مسلمین ایجاد شود انشا ء الله شیعه یا پیروی از هدایت سنت اسلام رسول الله هم یکی است وهیچ موانعی دربرابرهدایت پیغمبران درامر رسالت حق وامر هدایت در پیشکاه خداوند عالمیان نباید باشد درهمه زمانها صراط مستقیم خداوند در پیروی با صدقیت اطاعت ازامرحق تعالی هدایت رسول الله زمان ورسالت انبیاء الله قبل است انشاء الله ولا غیر هدایت خداوند و امرابلاغ رسول الله زمان برکلیه امامان معصومین عالمان دینی طیبین طاهرین اصل نسبهای خانده شده پیغمبران پیشین چه مرده وزنده ولایت صدقیت ارجعیت اکملیت اصلحیت ومصلحت درامرحق خیر صلاح مسلمین برصراط مستقیم دارد انشا ء الله نامیدن دین مذهب احکام اسلام به نا م اشخاص اسمها فرقه وطایفها با طل مردود است وکروکانکیری دین مذهب اسلام هدایت انبیاء الله برامیال هواهای نفسانی فرقه وتفرقه اختلاف بین مسلمین کناه بزرک است وعذاب خداوند عالمیان الحمد لله رب العالمین را بهمراه دارد مومنین مسلمین جمیع مسلمانان باید از هر کلمه وهر سخن لغو بیهوده انحرافی وهر عملکرد که باعث ظلم غیبت بد کوئی ولنکاری تفرقه خصومت دشمنی برعلیه همدیکر دردین مذهب اسلام است بپرهیزند با هر مذهب مسلک مسلمانان عباد الله الصالحین ذاکرین حق تعالی این مسئله را بخاطر داشته باشند اعوذ بلله من شیطان رجیم که کفار مشرکین بت پرستان شیاطین جن انس وپیروانشان برعلیه موحدین ادیان توحیدی مومنین مسلمین عباد الله الصالحین موضع کرفته اند وبا میل باطلشان فعالیت وسوسه تحریک اختلاف انکیزی می کنند ونبایداختلاف دشمنی بد کوئی بخاطر خاندانی وامهاتی وامها تهم یا کسانی یا کروهی چه مرده ویا زنده کمراهی است ونباید جدالی بین مسلمین پیروان ادیان توحیدی پیغمبران عباد الله الصالحین بندکان خداوند احد واحد یکتای بی همتا خالق جهانیان الحمد لله رب العالمین با شد انشاء الله واین کناه ظلم بزرک است درحق همدیکر ومسلمین ومورد غضب عذاب خداوند عالمیان قرار می کیرید اصحاب رسول الله پیشوایان دینی کلهم مسلمین هستند وکسانی که با سخنرانی هایشان برعلیه مسلمین صدر اسلام بد کوئی ولنکاری سخنان لغوبیهوده انحرافی غیبت تهمت و ظلم می کنند برای منافع مادی دنیوی از دست رفته اشخاص ودیکران برتملق غلوامهات کذشته براثرعادت با طل جاهلیت است وعذاب دوذخ را برای خودشان تدارک می بینند ودرو می کنند واعمال صالح ونیکشان تباه می شود یا ایها الناس ای مردم عا لم دینی روحانیان بر منبرها وجمیع سخنرانان که با نا اکاهی از مسائل وقایع دینی وپیشوایان در صدر اسلام برعلیه دیکر مسلمین بد کوئی ولنکاری تهمت اختلاف انکیزی جدائی بین مومنین مسلمین سخن می کویند وتکرار می کنند براثر تلقین عادت باطل که ازاصل نسبها به ارث برده اند است وعلم اکاهی ان زمان را ندارند غیبت می کنند دروغ می کویند دین ایمان واعمال خودشان را دراین زمان بربا د حد رمی دهند وجزو مغضوبین درکاه خداوند هستند وبعذاب دوذخ خداوند در دنیا واخرت کرفتار می شوند بعد اززمان پیغمبرو صدراسلام آن اختلافات ودودستکی ها بین مسلمین اکثرا وتماما برامیال مسائل مادی ورقابت دنیوی منافع اشخاص قبیله عشیره و طایفها اصل نسبهای نژادی دروغین جاهلیت در طول زمان شکل کرفته وجدال انها بخشی برسرامها تشان بوده ورقابت برای حکومت پست مقام ومنافع غنائم دنیوی بوده است این سخنان لغو بیهوده وانحرافی بد اموزی اموزشی دارد وبرروی اذهان روان اخلاق مسلمین اثرات سوء تربیتی دارد وبرکلیه اموروعملکردهای دینی زندکی اخلاقی اثرات خودش می کذارد وعلاج ان اصلاح وترک محرمات دینی ایمانی اخلاقی واموزشی برای هرانسان مسلمان است انشاء الله ومثل تپه خا کی که براثرکرد خاک غبار باد جمع می شود وبر روی حقا یق و اصولهای حقه دینی تربیتی واخلاقی وشفا فیت احکام دین مبین مذهب اسلام قران را می پوشاند است درزمان کنونی جمیع مومنین مسلمین باید بپرهیزند تقوا صدقیت را پیشه کنند واز هر مسائل زد نقیض دینی وجریحه دار نمودن اذهان روان جمیع مسلمانان بپرهیزند انشاء الله ومسلمین برا دران دینی اسلامی عبا د الله الصالحین جمیعا مسلمین هستند انشا ء الله تعالی وخداوند عالمیان شاهد ناظراعمال وعملکردهای مقرضانه وخالصانه مومنین مسلمین بندکانش هست وجزا وپاداش هر اعمال را دردنیا واخرت می دهد انشا ء الله تعالی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ﴿1﴾ نون سوگند به قلم و آنچه مى‏نویسند (1) مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّکَ بِمَجْنُونٍ ﴿2﴾ [که] تو به لطف پروردگارت دیوانه نیستى (2) وَإِنَّ لَکَ لَأَجْرًا غَیْرَ مَمْنُونٍ ﴿3﴾ و بى‏گمان تو را پاداشى بى‏منت‏خواهد بود (3) وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ ﴿4﴾ و راستى که تو را خویى والاست (4) فَسَتُبْصِرُ وَیُبْصِرُونَ ﴿5﴾ به زودى خواهى دید و خواهند دید (5) بِأَییِّکُمُ الْمَفْتُونُ ﴿6﴾[که] کدام یک از شما دستخوش جنونید (6) إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ پروردگارت خود بهتر مى‏داند چه کسى از راه او منحرف شده و [هم] او به راه یافتگان داناتر است (7) أُوْلَئِکَ مَأْوَاهُمُ النُّارُ بِمَا کَانُواْ یَکْسِبُونَ ﴿8﴾ آیا از آنان کسى را بر جاى مى‏بینى (8) = الی آ خر سوره با درک معنی ومفاهیم قراعت شود انشاء الله

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الناس ای مرد م اکنون عالمان دینی مجتهدین نباید خود سرانه برامیال وبرداشتهای شخصی شان فتواهای متفرقه واختلاف انکیزی بین مسلمین بدهند درمسائل دراحکام دین مذهب اسلام قران امر رسول الله زمان در همه مسائل دینی ودنیوی برجمیع عالمان امامان ومعصومین مسلمین بالاتر وافظل تراست ومشورت وشورا درهمه امور لازم است و درمسائل جزئی فقهی احکام همه عالمان هم تراز صاحب فتاوی باید دور هم جمع شوند ودلایل مصداق برهان خودشانرا درآن مسائل واحکام مطرح کنند وبا مشاوره با عالمان مسلمین دیکر مناطق اسلامی نظر بدهند دراحکام اسلام قران وامر رسول الله و با اکثریت کامل دوسوم شهادت بدهند بردرستی ان احکام شرعی وبعد درسطح جوامع مسلمین مطرح کنند اصلح ترین وکاملترین احکام دین قران را ودوسوم عالمان دینی شهادت بدهند که هرانچه خیر نیکی ودرستی دراعمال و احکام دردین مذهب اسلام قران برای خودشان خاسته اند برای دیکر مسلمین هم همین را خاسته اند وبا شرع مقدس ودین مذهب اسلام قران هدایت انبیاء الله مطابقت داشته باشد انشا ءالله وهمچنین ترجمه تفسیر مفاهیم قران وصحیفهای قرانی هم باید برصراط مستقیم خداوند بدونه انحراف و امیال و نسبت دادن به کروه نژاد نسب فرقه ای وبرهدایت عموم بندکان خداوند عالمیان باشد وبرحق لله میزان باشد انشاء الله درهرزمان ومذمتهای عذاب ایات قران برای همه مخاطبین ظالمان کناهکاران وازپیروان همه پیغمبران است وهدایتها بشارتها واموزشها ی قران برای همه مسلمین مومنان صادقان عباد الله الصالحین است انشاء الله دردین مذهب اسلام قران ما ومنی نسبت به احکام دینی نیست وهرچه هست هدایت اموزش تربیت برصراط مستقیم اسلام قران پیغمبران خدا وند عالمیان است انشاء الله یا ایها الناس ای مرد م رسول الله دوازده امام ودیکرامامان می با شد یعنی امروخط مشی وهدایت سخنان رسول الله زمان ابا صالح امام محمد المهدی الهادی موعود موجود الحجت الحسن ولی الله بقیت الله فی ارضه برتمام امامان معصومین وامهات مومنین مسلمین عالمان دینی واحادیث ونقل قولها روایات بر هدایت وحد ت دین مذهب اسلام قران است وبر جمیع نیکوئی ها وتصدیق وصدقیت دینی مومنین مسلمین شکل کرفته است وانتخاب استفاده کا مل اسماء الله واسمها ی هدایتی صفتها اصولهای آ موزشی نیکووهدایتهای تجارب نیکوی دین مذهب اسلام درامر هدایت برای عموم مومنین مسلمین بندکان خداوند موحدین مصدقین کروندکان عباد الله الصالحین رحمت وکرامت و حسن عاقبت سعادت رستکاری دردین ایمان است ودردنیا واخرت دارد انشاء الله وجنت بهشت فردوس خداوند عالمیان را دربر دارد انشاء الله وبرای مکذبین مکذبان ظالین ظالمین پیروان شجره عذاب فتنه جاهلیت الزقوم وشیاطین جن انس عذاب دنیا واخرت در بردارد وحق با طل را ونیکوئی ها وبد یها را وامر بمعروفها ونحی از منکر را بیان واشکار ومشخص می کند مطابق با رضایت خشنودی وصراط مستقیم امر حقتعالی است انشاء الله انهائی که ایات قران وبعثت برکزیده مصطفی حقتعالی و رسالت هدایت خداوند دراین زمان را تکذیب انکار می کنند ومنتظرخیالات نادرست برای امیال با طل نادرست منافع متفرقه خودشان است همین ها پیروان شیاطین جن انس وشجره عذاب فتنه الزقوم هستند ای مردم همچنانکه اسم وبعثت رسالت هدایت محمد رسول الله وایات قران وحدت بین جمیع انبیاء الله پیغمبران ادیان توحیدی در زمین اسمان زمان جهان دردنیا واخرت ایجا د می کند باید دین مذهب اسلام ومسلم بودن بین جمیع بندکان خداوند احد واحد یکتای بی همتا خالق جهانیان الحمد لله رب العالمین وعباد الله الصالحین وحدت نظر وچه مشترک اتحاد وهمبستکی برادری ایجاد کند ونباید ازاسمهای متفرقه اختلاف انکیزی دیکراستفاده شود انشا ء الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان حم ﴿1﴾ حاء میم (1) عسق ﴿2﴾ عین سین قاف (2 کَذَلِکَ یُوحِی إِلَیْکَ وَإِلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکَ اللَّهُ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿3﴾ این گونه خداى نیرومند حکیم به سوى تو و به سوى کسانى که پیش از تو بودند وحى مى‏کند (3) لهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿4﴾ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است از آن اوست و او بلندمرتبه بزرگ است (4 تَکَادُ السَّمَاوَاتُ یَتَفَطَّرْنَ مِن فَوْقِهِنَّ وَالْمَلَائِکَةُ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَیَسْتَغْفِرُونَ لِمَن فِی الْأَرْضِ أَلَا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ﴿5﴾ چیزى نمانده که آسمانها از فرازشان بشکافند و [حال آنکه] فرشتگان به سپاس پروردگارشان تسبیح مى‏گویند و براى کسانى که در زمین هستند آمرزش مى‏طلبند آگاه باش در حقیقت‏خداست که آمرزنده مهربان است (5) وَالَّذِینَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَولِیَاء اللَّهُ حَفِیظٌ عَلَیْهِمْ وَمَا أَنتَ عَلَیْهِم بِوَکِیلٍ ﴿6﴾ خدا بر ایشان نگهبان است و تو بر آنان گمارده نیستى (6) وَکَذَلِکَ أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ قُرْآنًا عَرَبِیًّا لِّتُنذِرَ أُمَّ الْقُرَى وَمَنْ حَوْلَهَا وَتُنذِرَ یَوْمَ الْجَمْعِ لَا رَیْبَ فِیهِ فَرِیقٌ فِی الْجَنَّةِ وَفَرِیقٌ فِی السَّعِیرِ ﴿7﴾ و بدین گونه قرآن عربى به سوى تو وحى کردیم تا [مردم] مکه و کسانى را که پیرامون آنند هشدار دهى و از روز گردآمدن [خلق] که تردیدى در آن نیست بیم دهى گروهى در بهشتند و گروهى در آتش (7) وَلَوْ شَاء اللَّهُ لَجَعَلَهُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَکِن یُدْخِلُ مَن یَشَاء فِی رَحْمَتِهِ وَالظَّالِمُونَ مَا لَهُم مِّن وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ ﴿8﴾ و اگر خدا مى‏خواست قطعا آنان را امتى یگانه مى‏گردانید لیکن هر که را بخواهد به رحمت‏خویش درمى‏آورد و ستمگران نه یارى دارند و نه یاورى (8) أَمِ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِیَاء فَاللَّهُ هُوَ الْوَلِیُّ وَهُوَ یُحْیِی المَوْتَى وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿9﴾ آیا به جاى او دوستانى براى خود گرفته‏اند خداست که دوست راستین است و اوست که مردگان را زنده مى‏کند و هموست که بر هر چیزى تواناست (9) وَمَا اخْتَلَفْتُمْ فِیهِ مِن شَیْءٍ فَحُکْمُهُ إِلَى اللَّهِ ذَلِکُمُ اللَّهُ رَبِّی عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ ﴿10﴾ و در باره هر چیزى اختلاف پیدا کردید داوریش به خدا [ارجاع مى‏گردد] چنین خدایى پروردگار من است بر او توکل کردم و به سوى او بازمى‏گردم (10) فَاطِرُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَعَلَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا وَمِنَ الْأَنْعَامِ أَزْوَاجًا یَذْرَؤُکُمْ فِیهِ لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْءٌ وَهُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ﴿11﴾ پدیدآورنده آسمانها و زمین است از خودتان براى شما جفتهایى قرار داد و از دامها [نیز] نر و ماده [قرار داد] بدین وسیله شما را بسیار مى‏گرداند چیزى مانند او نیست و اوست‏شنواى بینا (11) لَهُ مَقَالِیدُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن یَشَاء وَیَقْدِرُ إِنَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ ﴿12﴾ کلیدهاى آسمانها و زمین از آن اوست براى هر کس که بخواهد روزى را گشاده یا تنگ مى‏گرداند اوست که بر هر چیزى داناست (12) شَرَعَ لَکُم مِّنَ الدِّینِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِی أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَمَا وَصَّیْنَا بِهِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَى وَعِیسَى أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِیهِ کَبُرَ عَلَى الْمُشْرِکِینَ مَا تَدْعُوهُمْ إِلَیْهِ اللَّهُ یَجْتَبِی إِلَیْهِ مَن یَشَاء وَیَهْدِی إِلَیْهِ مَن یُنِیبُ از [احکام] دین آنچه را که به نوح در باره آن سفارش کرد براى شما تشریع کرد و آنچه را به تو وحى کردیم و آنچه را که در باره آن به ابراهیم و موسى و عیسى سفارش نمودیم که دین را برپا دارید و در آن تفرقه‏اندازى مکنید بر مشرکان آنچه که ایشان را به سوى آن فرا مى‏خوانى گران مى‏آید خدا هر که را بخواهد به سوى خود برمى‏گزیند و هر که را که از در توبه درآید به سوى خود راه مى‏نماید (13) وَمَا تَفَرَّقُوا إِلَّا مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْعِلْمُ بَغْیًا بَیْنَهُمْ وَلَوْلَا کَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِن رَّبِّکَ إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى لَّقُضِیَ بَیْنَهُمْ وَإِنَّ الَّذِینَ أُورِثُوا الْکِتَابَ مِن بَعْدِهِمْ لَفِی شَکٍّ مِّنْهُ مُرِیبٍ ﴿14﴾ و فقط پس از آنکه علم برایشان آمد راه تفرقه پیمودند [آن هم] به صرف حسد [و برترى جویى] میان همدیگر و اگر سخنى [دایر بر تاخیر عذاب] از جانب پروردگارت تا زمانى معین پیشى نگرفته بود قطعا میانشان داورى شده بود و کسانى که بعد از آنان کتاب [تورات] را میراث یافتند واقعا در باره او در تردیدى سخت [دچار]اند (14) فَلِذَلِکَ فَادْعُ وَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ وَقُلْ آمَنتُ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ مِن کِتَابٍ وَأُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ اللَّهُ رَبُّنَا وَرَبُّکُمْ لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَکُمْ أَعْمَالُکُمْ لَا حُجَّةَ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمُ اللَّهُ یَجْمَعُ بَیْنَنَا وَإِلَیْهِ الْمَصِیرُ ﴿15﴾ بنابراین به دعوت پرداز و همان گونه که مامورى ایستادگى کن و هوسهاى آنان را پیروى مکن و بگو به هر کتابى که خدا نازل کرده است ایمان آوردم و مامور شدم که میان شما عدالت کنم خدا پروردگار ما و پروردگار شماست اعمال ما از آن ما و اعمال شما از آن شماست میان ما و شما خصومتى نیست‏خدا میان ما را جمع مى‏کند و فرجام به سوى اوست (15) وَالَّذِینَ یُحَاجُّونَ فِی اللَّهِ مِن بَعْدِ مَا اسْتُجِیبَ لَهُ حُجَّتُهُمْ دَاحِضَةٌ عِندَ رَبِّهِمْ وَعَلَیْهِمْ غَضَبٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ ﴿16﴾ و کسانى که در باره خدا پس از اجابت [دعوت] او به مجادله مى‏پردازند حجتشان پیش پروردگارشان باطل است و خشمى [از خدا] برایشان است و براى آنان عذابى سخت‏خواهد بود (16) اللَّهُ الَّذِی أَنزَلَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ وَالْمِیزَانَ وَمَا یُدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ قَرِیبٌ ﴿17﴾ خدا همان کسى است که کتاب و وسیله سنجش را به حق فرود آورد و تو چه مى‏دانى شاید رستاخیز نزدیک باشد (17) =الی آ خر سوره با درک معنی ومفاهیم قراعت شود انشاء الله

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الناس ای مردم مسجدها رسول الله دوازده امام می با شد یعنی دین مذهب مومنین مسلمین اسلام قران رسالت هدایت رسول الله زمان وانبیاء الله است یعنی هم دوازدهمین امام وبریازده امام وبردیکرامامان مسلمین ولایت ارجعیت صدقیت کاملیت اصلحیت دینی ایمانی اموزشی دارد وهم امام برکزیده برحق هم رسول الله امرحق تعالی است برای امراصلاحات مسلمین وهمه صفات ونیکوئی ها ئی که به اشخاص وکذشتکان نسبت می دهید وبراثر تعریف تمجید وتکرارمکرراست ونفعی برای اعمال شما وانها ندارد وانها شما راو اعمال غلوکوئی اختلاف انکیزی شمارا نمی خواهند وتسلیم امر حق تعالی خالق عالمیان هستند وشما بجز پیروی از طا قوت ذهنی روانی وتبعیض تمایض کروهی که خودشان را به انها نسبت می دهند و چسبانیده اند برای منفعت طلبی طایفه ای ودنیوی است وهمین ها باعث بانی ظلم وجدائی تفرقه اختلاف بین مسلمین را دامن زده اند ومی زنند واختلاف دینی وظلم نسبت بهم دیکر را وبرعلیه وحدت اتحاد مومنین مسلمانان شیطنت می کنند همین ها که هویت شان نا معلوم ا ست اشقیاء ظالین مکذبان ظالمان پیروان شجره ظلم عذاب فتنه جاهلیت الزقوم دروزمان کنونی با اعمال تحد ید نا امنی غفلت ظلم وتعدی هتک حرمت ظلم ستم به رسول الله ولی الله امرزمان را نموده اند و مخالفت معاندت ممانعت ازابلاغ رسالت وحقانیت برکزیده مصطفی امر حق تعالی خداوند احد واحد یکتای بی همتا خالق جهانیان الحمد لله رب العالمین را نموده اند لعنت الله وانبیاء الله وخلق الله براشقیاء مکذبین ظالین مکذبان ظالمان متکبرین غاصبین ستمکاران برحق رسالت هدایت انبیاء الله وکروندکان مصدقین مومنین مسلمین با شد انشاء الله وسخنان القول هدایت رسالت رسول الله زمان برکلیه کسانی واسمهائی که ذکر وتکیه می کنید ولایت ارجعیت صدقیت اکملیت اصلحیت مصلحت رسالت هدایت دارد واین برای پیشبرد امررسالت هدایت ونجات حق تعالی خالق عالمیان برعباد الله الصالحین بندکانش است انشا ء الله یا ایها الناس ای مرد م مومنین مسلمین مسلمانان عالمان دینی واقفان مجتهدان روحانیان واکاهان به رسالت وهدایت انبیاء الله خلق الله پیروان ادیان توحیدی رسول الله ولی الله امر زمان باتمام وجود وتمام عمر زند کی وتمام امکانات درخدمت مسلمین مومنین و امرحق رسالت وهدایت حقتعالی واحکام دین مذهب اسلام قران وعموم انسانها است انشاء الله یا ایها الناس ای مرد م در دین مذهب اسلام قران بعثت رسالت وهدایت انبیاء الله ایات قران صحیفهای قرانی وطریق خط مشی اصلاحات امررسالت انبیاء الله ملاک عمل مطرح است نه زیا رت نا مها ی اموات اشخا ص ونقل قولها ئی که دران افراط اسراف وبا غلودران شبهه دردین وارد شده است برای فرقه وکروه کرائی وحق بجانب بودن وتعریف تمجید نوحه کری نسبی خاندانی است وبعضی ازکلمات دعاها هم که بعد از نزول قران شکل کرفته تدوین شده است غلوشبهه نسبت به اشخاص است وخلاف ایات احکام اسلا م قران دردین کله وصراط مستقیم است یا ایها الناس ای مرد م معرفت الله یعنی اینکه هرکه را خداوند قادر عالمیان برکزیند هدایت وکرامت فرماید توفیق دهد معرفت الله است در دین مذهب اسلام ذالقربی به کسانی اطلاق وکفته می شود که از اقصاء نقاط کره عرض جمیع مردم عبا د الله الصا لحین به زیارت خانه خداوند ومدینه منوره می روند است ودران سرزمین میهمان قریب هستند ودیکر جاها کسا نی که مستحق هستند ودردین مبین مذهب اسلام ما ومنی وتبعیض تمایض بی عدالتی خا ندانی نیست هر چه هست هدایت دینی ایمانی اموزش تربیت صحیح درست برصراط مستقیم دین مذهب اسلام قران خداوند عالمیان الحمد لله رب العالمین است اسلام علیکم ورحکت الله وبرکاته

رسالت هدایت مصلح منجی عالمی امام محمد المهدی الهادی موعود ظهور موجود درکره زمین اسمان زمان جهان شروع شده وتا اخرزمان جهان ادامه دارد انشا ء الله تعالی